Ishrana – Jedemo šta stignemo

Hrana je gorivo orgnizma

Jedemo da bi smo obezbedili svom organizmu dovoljno energije za dnevno funkcionisanje i opstanak. Veoma je jednostavno, ali, ovu osnovnu potrebu narušavamo svakodnevnim lošim navikama u ishrani:

  • ne biramo šta jedemo
  • ne jedemo u dugim vremenskim periodima (jedan ili ni jedan obrok na dan)
  • prejedamo se
  • živamo u začinjenoj, masnoj, slatkoj i kombinacijama hrane koje su teške za varenje

Ako ste u toku dana iscrpljeni i loše raspoloženi, neadekvatna ishrana sigurno ima jedan udeo u tome.

Fotografija: Marko Vulović

Fotografija: Marko Vulović

Planiranje ishrane

Ako niste predvideli ishranu u svom dnevnom rasporedu, lako podležete iskušenju:
1) Kada ogladnite, pojedete ono što vam je pri ruci – pekara, brza hrana, „bilo šta“.
2) Ceo dan ste gladni, jer ne stižete da jedete. Kada jelo konačno dođe na red, ponovo birate ono do čega vam je najlakše da dođete. Tako gladni, teško možete da se oduprete da ne pojedete na primer svoje omiljeno pecivo. Jedete halapljivo, na brzinu, loše žvaćete hranu i prejedete se.

Da vam se to ne bi dešavalo, morate uložiti malo napora u planiranje ishrane. Ako unapred pripremite hranu i ponesete je sa sobom, ili bar razmislite šta ćete da jedete, predupredićete iskušenja kada ogladnite i lako ćete rešiti problem gladi. Osim što je zdravije, takođe je i jeftinije.

Voda

Morate unositi dovoljno vode u toku dana. Sokova se treba kloniti (osim ručno ceđenog voća), jer sadrže mnogo šećera. To će vam pomoći da zadržite svežinu i da se ne osećate potpuno iscrpljeno.

Umerenost

Ne verujem u rečenice koje počinju sa “nikad”. Nemoguće je da nikada ne pojedete ništa slatko ili da ne popijete nešto alkohola ili ne pojedete nešto masno (osim ako vam to iz zdravstvenih razloga nije zabranjeno). Dok god nije učestalo, pojesti ponekad ponešto, što nije po kodeksu zdrave ishrane neće nam naškoditi.

Dakle, nije potrebno mnogo, samo razmislite o tome šta, kada i kako da jedete. Nemojte se iznenaditi ako ovaj trud bude nagrađen gubitkom nekog kilograma viška (ako ga imate) ili većom dnevnom energijom. Neki od narednih tekstova biće posvećeni konkretnim idejama za organizaciju ishrane.

A vi? Da li vi planirate svoju ishranu?

Autor: Milana M.

3 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Danas, više nego ikada do sada u istoriji, vreme je postalo dragoceno – jer ga nikada nema dovoljno. Dodajući sebi još i još obaveza, često se dešava da napravimo dve greške: Prva: ne uračunamo vreme za odmor Druga: ne isplaniramo vreme za obrok (i samo jelo u krajnjem slučaju) […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *