Loši saveti u ishrani i treningu

Moram vam priznati da je moj prag tolerancije izuzetno visok, ali vrištim iznutra kada neko pokušava da mi soli pamet „pravilnim vežbanjem, pravilnom ishranom“… Ne tvrdim da znam sve, daleko od toga. Ako me savetuje neko ko zaista ima iskustva u tome o čemu priča, saslušaći i prihvatiću ga jer je to za moje dobro. Ali ovde govorim o onim beskorisnim savetima. Sreća ako su samo beskorisni, pa jedino što vam ukradu je vreme, opasno je ako su i pogrešni pa vam „malo“ ukradu i zdravlje…

Izbaci slatko!

Prva stvar koju čujete kada želite da smršate je: izbaci slatko! Da se razumemo, slatkiši (čokolade, sladoledi, raznorazne bombonice) nisu zdravi i ja vam nisam trebala da biste to i sami shvatili. U toku treninga telo se troši, bukvalno. Vuče energiju odakle stigne. Prvo šećeri, pa tek onda masti. Neću zalaziti u fiziologiju, jer je ni sam baš najbolje ne poznajem, ali je činjenica da potpuno izbacivanje ugljenih- hidrata nipošto nije zdravo! Odakle ćete crpeti tu energiju koja će vam trebati za trčanje, plivanje, dizanje tegova, itd? Postoje zdravi poslastice. Crna čokolada (sa što većim procentom kakaa), Bonžita (i slične njoj), med, plazma, čak sam negde pročitala da ne bi bilo loše posle napornog treninga popiti i jednu čašu čokoladnog mleka!

Od 1000 trbušnjaka dnevno definisaćeš stomak 100%

Iskreno nisam probala, jer trbušnjaci, oni školski (ispružene noge pa se podižeš, a boli te i vrat i leđa posle svega 10ak komada) pa i nisu se pokazali dobrim. Posle neverovatnog bola u leđima i vratu nisam ni pokušavala da ih radim van časova fizičkog kada smo svi morali. Trening jeste jedan bitan deo ukoliko želite definisane mišiće, ali bez korigovanja ishrane nema ništa. Možda bi se mogli nazirati posle nekog vremena onda kada stegnete stomak i rukama razvučete ono malo kože (ili sala) koje tu imate. Za definiciju mišića jedna od bitnih sastojaka u ishrani su proteini. Verovali ili ne (ja nisam dok se nisam uverila) najviše proteina ima u tunjevini.

7kg za 7 dana

U novinama se često nailazi na ovakve naslove. Ono što je gore jeste to što su unutar novina po nekoliko strana posvećene tome i opisan je do detalja kompletan program ishrane od doručka do večere svih 7 dana! Za doručak dve jabuke, za ručak malo mesa, NIKAKO HLEB i 3 paradajza, itd… Pokušavala sam i ja sa dijetama, ali jedino što sam gubila to su živci i snaga, a od tog „lepog izgleda“ sam dobila podočnjake zbog hroničnog umora. Nisam pristalica dijeta, ali zdrave ishrane jesam! Nismo svi isti i tolerancija na hranu nije bajka. Ne trebaju vam saveti iz tih modernih časopisa kako da smršate. Daću vam sada jedan za dž: nikako ne jedite grickalice i peciva (u njima nema ama baš ničeg korisnog!), čokoladu ne morate celu da pojedete (ostaće vam i za sutra), što više vode (a kada trenirate ožedni se za čas tako da nije problem), što više voća i povrća i jedite onda kada ste gladni, a ne kada su vam oči gladne! Mršavljenje je dugotrajan proces, ali ono što je bitno jeste da se promene navike! Zdrava ishrana je nešto što bi trebalo da nam postane svakodnevica a ne samo period u procesu mršavljenja. O prednostima zdrave ishrane i više detalja nekom drugom prilikom…

 

saveti

Jedan ne tako loš savet za kraj

Ako mi dozvolite, sada ću ja pokušati da dam savet, pa će me, nadam se, neko i poslušati… Uvek poslušajte druge, ali koristite svoju glavu prilikom odlučivanja. Ako samo malo razmislite, shvatićete da i nije teško razaznati šta je dobro, a šta nije. I ne valja ni u čemu preterivati, pa ni u tom zdravom životu. Ne vidim ništa lošeg u tome da ponekad sebi date oduška uz neku sočnu picu, dobar film ili lep sladoled. Sve je stvar ravnoteže.

Autor: Ana V.

 

13 replies
  1. Milos
    Milos says:

    Kaze se da je najzdravije gubiti od 0,5 do 1kg nedeljno. Treba da bude kombinacija svega, tj. i trening i ishrana.

    Uostalom, nesto sto je najgore je gladovanje. Cim gladujemo, usporavamo metabolizam i kad tad ce doci period kada cemo ponovo da krenemo da se prezderavamo, a samim tim, telo ce da reaguje tako sto ce da stvori jos masnih naslaga (takozvani jo-jo efekat)

    Samo treba da zdravom hranom zamenimo svu onu pogresnu i jednostavno da balansiramo ishranu da u njoj bude svega. Nista preterano tesko. Malo volje i tu smo.

    Odgovori
    • Ana V.
      Ana V. says:

      Gubljenje kilograma zavisi od coveka, do coveka… Za nekog ko ima 100 i nekog ko ima 70kg, nije preporucljiv isti tempo mrsavljenja. Poenta ovog teksta je bas u tvom poslednjem pasusu. :)

      Odgovori
  2. Ivan
    Ivan says:

    Додао бих пар ствари. Наравно да су угљени хидрати, као и масти, апсолутно неопходни организму. Баш као што су протеини, вероватно незаслужено, постављени на пиједастал пожељних намирница. Али кључна ствар је направити разлику између сложених и простих угљених хидрата, као и између засићених и незасићених масти. Ко жели да се мало боље информише, топло бих препоручио књигу “Кинеска студија“ која се базира на највећем истраживању навика у исхрани икад урађеном. Можете је лако наћи у пдф формату на нету. Али упозоравам да се закључци неће свидети многима :)
    Такође, чини ми се да је најбољи извор протеина тофу, чак бољи и од туне :) И занимљиво је поменути да су и махунарке јако добар извор протеина. Тако да класична српска мисао да мораш да кркаш тону меса не би ли набацио мишиће баш и није у потпуности тачна :)

    Odgovori
    • Ana V.
      Ana V. says:

      Apsolutno se slazem! Da napomenem da nisam strucnjak ni u jednoj od oblasti i sve sto pisem, pisem iz licnog iskustva. :) I upravo sam saznala novu stvar! Hvala Ivane! Ovaj sajt je cudo :)

      Odgovori
  3. Ana
    Ana says:

    Naletela sam na ovaj tekst na fb… Iskreno tekst je pun motivacije, pozitivne energije, poleta, zelje za boljim (!!!), ali mnoge navedene stvari ovde su povrsno protumacene i pomalo diskutabilne. Dijete 7kg za 7 dana, meseceve dijete i sl. se odnose na gubitak tecnosti iz organizma i takav tip dijeta stvarno moze pomoci ljudima koji imaju problem za gomilanjem i talozenjem vode u medjucelinskom prostoru u organizmu (da li vam se cesto desava da se budite naduveni, da li nekim cudom dobijate 4kg za 15dana, a menstruacije su vam redovne i nemate problem sa hormonima, onda imate problem sa gomilanjem tecnosti). Naravno ovakve dijete su tu da vam trenutno pomognu, a za resavanje ovakvog problema treba se obratiti iskusnom treneru i lekaru. 1000 trbusnjaka dnevno: isto malo iskarikiran savet, da bi neko uopste mogao da uradi veliki broj trbusnjaka, mora da ima energiju i snagu, a za energiju i snagu se mora pravilno hraniti i da radi jos neke vezbe… Sto ce na kraju ipak da dovede do savrsenih trbusnjaka. Sustina ovakvih saveta u novinama je da je za vezbe snage tj. definisanja misica potreban kontinuitet i odabir tacno odredjenih vezbi u odredjenom periodu, za razliku od kardio treninga gde na jednom kardio treningu gde mozete da vozite bickl, a na drugom da trcite na traci, a na trecem da skijate, vozite rolere i efekat ce uvek biti pozitivan. Ugljeni hidrati su najvisa filozofija mrsavljenja, posebno kod ljudi sa nagomilanim masnim naslagama. Nekim ljudima odgovara proteinska ishrana, a nekim bogata ugljenim hidratima… Izbacite industriske secere (obavezno!!! sad odmah!!!), ali voce, povrce, zitarice bogate ugljenim hidratima redukujte samo uz preporuku trenera ili lekara, sa tim se ne igrajte sami. Mislim ovaj savet je i Ana V. lepo definisala.

    Odgovori
    • Ana V.
      Ana V. says:

      Hvala na komentaru :) Jos jednom, ja nisam strucna, ali mislim da ipak dijeta bez strucnog nadzora ni za koga nije pametna! A sto se trbusnjaka tice, za osobe u treningu mislim da je ishrana presudna… Kondicija ili snaga ipak moze da se stekne i bez nekog preterano strogog rezima zdrave ishrane. ;)

      Odgovori
  4. Milos
    Milos says:

    Samo je fora da nista ne bude preterivanje. A sto se ishrane tice, Ivane, ima i na youtube-u snimak razbijanja mitologije da nam je meso potrebno za snagu i zdrave misice. Snimaju shaolin hram gde su svi iskljucivo vegetarijanci (vegeterijanci… i dalje ne znam kako se pravilno kaze). Kad covek pogleda njih, vidi se ludacka snaga… videti i Frank Medrano.

    Odgovori
  5. OljaKa
    OljaKa says:

    Mislim da sam i ja dosadila i Bogu i ljudima govoreći da je dijeta pre svega zdrava, izbalansirana ishrana i da ona, kao i fizička aktivnost zavisi od mnogih faktora, o tome bismo mogli da pričamo, kao i da je primerena svakom pojedincu ponaosob. Znači, nema generalizacije jer, svi smo unikati :)
    Uzgred, predlažem ti, da te ne bi, kako i si i sama pomenula, razumeli da soliš pamet, umesto saveta uvek deli predloge ;)Ko želi, usvojiće, ako nikako drugačije iz razloga jer je tuđe iskustvo besplatno, dok svoje itekako košta, po nekad veoma skupo.

    Odgovori
    • Ana V.
      Ana V. says:

      Kako je vecina upoznata sa dijetom kao, grubo receno, izgladnjivanjem, ovo nije besmislica. Ovaj tekst je pisan da svako mozde da ga procita i razume. Mogla sam da stavim navodnike, ali im sada nije mesto jer bi to zahtevalo detaljno objasnjenje koje je ostavljeno za neki naredni tekst. Ono zbog cega sam pisala je dato u poslednjem pasusu. :) Hvala na dodatku, pojavice se sigurno u tekstu o pravilnoj ishrani u kojoj ce dijeta stajati pod navodnicima :)

      Odgovori
  6. Ana Petrović
    Ana Petrović says:

    Pre svega, nažalost u Srbiji ljudi ne znaju šta znači reč „dijeta“, pa nepravilno tumače njeno značenje.

    Napisala si „Nisam pristalica dijeta, ali zdrave ishrane jesam!“ što je velika besmislica ako znaš šta reč dijeta znači :)
    http://www.vokabular.org/?search=dijeta&lang=sr-lat

    Tako da si zapravo, koliko sam iz ostatka teksta razumela i te kako pristalica dijete :)

    Osim toga, tekst je po mom mišljenju vrlo dobar. Dala bih sebi za pravo da dodam, nije važno samo ŠTA jedemo, nego i KAKO i KADA jedemo. Uz posebnu napomenu da proces varenja počinje već u ustima, pa je neophodno hranu sažvakati (stvarno sažvakati) što ljudi često zaboravljaju, a idealno vreme za doručak nije u 12 popodne nakon što smo na poslu popili po 2 ili 3 kafe, već ujutru pola sata, sat nakon buđenja.

    Odgovori
    • Ana Veselinović
      Ana Veselinović says:

      Kako je vecina upoznata sa dijetom kao, grubo receno, izgladnjivanjem, ovo nije besmislica. Ovaj tekst je pisan da svako mozde da ga procita i razume. Mogla sam da stavim navodnike, ali im sada nije mesto jer bi to zahtevalo detaljno objasnjenje koje je ostavljeno za neki naredni tekst. Ono zbog cega sam pisala je dato u poslednjem pasusu. :) Hvala na dodatku, pojavice se sigurno u tekstu o pravilnoj ishrani u kojoj ce dijeta stajati pod navodnicima :)

      Odgovori

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *