Zamena za trening napolju (I deo) – Insanity program

Bliže se hladni dani (valjda) i trčanje napolju više i nije prijatno. Naravno, postoje prednosti trčanja zimi, ali morate priznati da udisanje hladnog vazduha, trčanje po snegu i ledu i nije nešto što je mnogima blisko. Dakle, eto izgovora za prestanak treninga. Na veliku žalost svih ljudi koji sa prvim jesenjim kišama spakuju patike i čekaju prvo prolećno sunce, pod izgovorom da će se razboleti ako trče napolju, našla sam idealnu zamenu za trening napolju. Sve što vam treba je slobodan prostor u sobi 2×2, čiste patike (ne želimo da prljamo tepih ili pod), flašica sa vodom, tolerantne komšije (može, a i ne mora) i naravno volja!

Insanity – pravo ludilo

Dame i gospodo, predstavljam vam trening koji je treninge „za kućnu upotrebu“ digao na viši nivo – Insanity! Mnogi ga karakterišu kao najteži kardio trening ikada! I verovatno da nisu daleko od istine, jer se ja još uvek nisam usudila da potražim neki teži. Kao neko ko je u dobroj, možda čak i odličnoj kondiciji, mogu vam reći da ovo bio pravi izazov.

insanity

Plan i program

Program traje dva meseca, trenira se 6 dana u nedelji, naravno prati se program treninga. U prvom mesecu treninzi su oko 40min, a u drugom se već stiže i do 60min. Postoje dani u nedelji kada proveravate svoj napredak fit testom (obleženi su u kalendaru rada) i postoji taj divan četvrtak kada se odmarate od kardio treninga i radite jedan spor trening, ali ipak ne naivan. Sami kardio treninzi obuhvataju sve: od zagrevanja, istezanja, serija raznih vežbi, pa do ponovnog istezanja na kraju. Napravljeni su tako da se između serija vežbi prave male pauze kako biste došli do daha i kako biste malo smirili srce i dali mu prostora da ponovo krene brzo da radi.

Prednosti

Ovo je super program i za svaku preporuku jer se radi na vreme i podseća možda na cross fit, (u okviru datog vremeskog intervala vi biste trebali da uradite što više ponavljanja) tako da što više napredujete, sve ćete brže raditi i ponovo pomeriti granice svoje izdržljivosti. Iako kažu da je efikasniji trening sa tegovima, ja ih ne volim, pa zato činjenicu da se ne koriste tegovi (bar ne u regularnom delu programa) stavljam kao još jednu prednost. Odličan sklop treninga će vam brzo pokazati prve rezultate. Postaćete jači (sklekovi sada nisu nikakav problem), videćete i prve trbušne mišiće (ako ih niste videli ranije), imaćete jače noge, bićete u boljoj kondiciji.

Mane

Mana naravno da ima, a to jesu moguće povrede. Radite u sobi bez stručnog nadzora jedan zahtevan trening, pa ako ne odgledate tzv.nulti video i ako u toku treninga ne slušate pažljivo savete, možete lako da se povredite. Na početku svakog videa stoji tekst u kom piše ko sve ne sme da radi ovaj trening. Ako sebe prepoznate, zaobiđite ga. Jaki kardio treninzi ne prijaju svima i ma koliko primamljivo izgledali mogući rezultati ili sami treninzi, ne ignorišite upozorenje.

Probajte danas!

Ako ste prošli tu „kontrolu“ u vidu teksta upozorenja, krenite sa treningom. I nemojte se uplašiti ako prvog dana ne uspete ni zagrevanje da uradite do kraja, mnogima to ne polazi za rukom, ali budite uporni. I upamtite: niko vas ne tera da radite više nego što možete, stanite, uzimite vazduh, pa nastavite dalje, ali ne prekidajte trening. A kako nabaviti ovaj program? Verujem da ćete se već snaći…

Autor: Ana Veselinović

 

5 replies
  1. Mina
    Mina says:

    Zavrsila sam letos „Insanity“, i preporucila bih ga svakome (ko misli da ga moze izdrzati, naravno). Rezultati su bili sjajni, osecala sam se odlicno, ali je ponekad zaista tesko naterati se, narocito kada prodje pocetna euforija (iako kada razmislite, ovaj trening najmanje vremena i oduzima, ne gubite vreme u odlasku i dolasku iz teretane, i krace traje dok je intenzivniji; plus, termini nisu fiksni, pa ga mozete uz dobru organizaciju uglaviti i u najgusci raspored.)
    Jos jedna interesantna stvar: osim prvog treninga (sto pokazuje koliko je intenzivno,jer sam i pre pocetka „Insanity-ja“ bila u dobroj kondiciji), iako se tempo pojacava, nikada vise nisam imala ni najmanju upalu, sto mi se desavalo kod mnogo laksih treninga, jer je istezanje u videu zaista kvalitetno!
    Ako zelite nesto cime cete biti predani, probajte! :)

    Odgovori
  2. SportMan
    SportMan says:

    Cao Mina.
    Mozes li mi reci gde mogu da nabavim CD-ove sa treninzima?
    Kako si dosla do plana i programa treniranja?
    Unapred hvala.
    Pozdrav

    Odgovori

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] sata nije dovoljno. I ko da razmišlja o još treningu? Srećom, pa je naš prethodni heroj (autor Insanity-a) mislio i na to plasirajući nov trening Focus […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *