inženjeri

Bilo da su u pitanju problemi na poslu, u društvu, vezi/porodici ili vas muče neke nedoumice i ne možemo da se odlučimo, u potrazi za rešenjem možemo postupiti kao – inženjeri. Inženjerski pristup možemo primeniti u svakodnevnom životu. Evo i osnova tog pristupa

1. Bez nervoze! – problemi su tu da bi se rešavali

Inženjerski posao velikim delom sastoji se od rešavanja problema.
Problemi su svakodnevica za svakog inženjera. Kada god se problem pojavi (a uvek se pojavi) inženjer sistematično pristupa njegovom rešavanju:
– ako je u praksi već imao sličnu situaciju proverava da li je i ovo taj slučaj,
– zatim proverava najverovatnije uzroke problema
– dalje, razmišlja šta je još moglo da proizvede problem kao sporedna efekat
Pored toga posmatra, meri, ispituje, traži. Njemu je taj proces nekada čak i zabavan, ali svakako se ne nervira. Nervoza nastupi, možda, tek nakon mnogobrojnih uzaludnih pokušaja otklanjanja problema.
Lekcija: Ne treba se nervirati zbog toga što je problem nastao, nego se usmeriti na njegovo rešavanje.

2. Neko je taj problem već rešio

Inženjer je svestan da ako svoj problem nije uspeo da reši sam, onda možda njegove kolege znaju. Bilo one sa kojima on radi, bilo širom sveta, a da su svoja znanja podelili sa drugima putem interneta. Za različite sajtove i forume postoji i sistem vrednovanja – ko je sve još imao takav problem i koliko je dobro predloženo rešenje.
Lekcija: Verovatno je da neko ima sličan problem kao i vi, i možda čak iz neposredne okoline. Raspitajte se kako je najbolje da postupite u datoj problematičnoj situaciji. Sa pretragom interneta budite oprezni – vodite računa o kredibilitetu onoga ko iznosi informacije.

3. Ako ne uspe iz prve, probajte ponovo

Inženjeri ne očekuju da nešto što su smislili proradi odmah i idealno. Uvek treba bar još malo doterati, ispraviti greške, fino podesiti parametre za poboljšanje performansi. Za njih je to deo procesa izrade nove komponente, ili novog programskog koda.
Lekcija: Ako želite nešto da uradite, pokušate, pa ne uspete odmah, razmislite šta ne radite kako treba i pokušajte ponovo. Ne treba da se razočarate, niti da mislite loše o sebi, samo istrajte! Na primer, ako želite da naučite da igrate, u početku će vam biti teško, možda nećete moći da pohvatate korake, ali ako ste uporni i vežbate uspećete. Niko se nije naučen rodio!

inženjeri

4. Posmatrajte šta su rezultati, pa ako treba promenite ponašanje

U svakom sistemu obavezno postoji mnoštvo merne opreme, kako bi se što bolje pratilo stanje u sistemu. Rad jednog dela sistema zavisi od merenja u nekom drugom delu sistema: Na primer, ako je potrebno da u nekoj cevi pritisak bude konstantan, a izmereno je da je krenuo da se povećava, onda se bilo ručnom komandom, bilo nekim automatskim uređajem otvara ventil da bi se pritisak vratio u željeno stanje.
Lekcija: U bilo kakvoj interakciji sa drugim ljudima, pratite kako reaguju na vaše ponašanje. Ovo obično zanemarimo kada nam se neko dopadne, pa očajnički želimo da se i mi njemu dopadnemo.
Ili, sigurno znate koliko je vama neprijatno ako neko uhvati da vas gnjavi sa nekom pričom ili pitanjima i ne može da shvati da je to vama dosadno, osim ako mu direktno ne kažete.

5. Tajna je u jednostavnosti

Svaki inženjer zna, da se jednostavni sistemi manje kvare i lakše održavaju.
Lekcija: Svaki put kada razmišljate o rešavanju problema, ili pravite plan, obratite pažnju da bespotrebno ne komplikujete.

6. Pazite se pogrešnih pretpostavki

Jedna od najopasnijih grešaka je loša pretpostavka. Rešenje izgrađeno na osnovu pogrešne pretpostavke može dovesti do potpune havarije sistema.
Lekcija: Da li ste sasvim sigurni da je sve baš tako kako na prvi pogled izgleda? Možda ste nečije mišljenje i stav uzeli zdravo za gotovo ili ste precenili nečiju ličnost i karakter – “Mislila/mislio sam da će on uraditi/ da će biti na mojoj strani…”? Ova greška obično vodi u razočaranje u ljude oko sebe. Da se to ne bi dešavalo, potrebno je redovno primenjivati lekciju 4.

Autor: Milana M.

2 replies
  1. Slobo L
    Slobo L says:

    Svaka čast! :-D
    Dodao bih samo – I ako isti problem do sada nije bio rešen, ne postoji razlog da baš Vi to nećete uraditi!

Comments are closed.